Savannen (Bild: min)
 
I går tog vi oss till Borås Djurpark och lyckades att få fantastiskt sommarväder under hela djurparksbesöket! *kors i taket* Kan det vara så att sommaren kom nu, till sist? Så som alla (andra) väntat!
 

Björnarna har fått fin ny inhägnad (Bild: min)
 
Ungarna fick springa av sig och vi fikade "pankisar" som väldens bästa mamma/moster stått och stekt kvällen innan och vi käkade välbehövlig glass och tittade på djuren och ooh:ade och aah:ade över alla små ungar som fötts under året.
(d)JärvJulia (Bild: min)
 
Elsa som varg (Bild: min)
 
När vi kom hem efter flera timmars svettigt djurparksbesök var det äntligen dags att inviga "poolen". Jag blåste upp den och sen fick ungarna plaska i. Värt att notera att vi fick vänta till 24:e juli innan vi (barnen!) kunde använda plaskpoolen för första gången?
 
Kidsen i plaskpoolen (Bild: min)
 
På kvällen kändes Alice varm och när vi tog tempen hade hon nästan 39°C! Svårt att veta om hon fått solsting eller om det är de nya tänderna som ger henne temphöjning... kanske är den en kombo? Imorse vid fyratiden gick febern upp igen och vid 11-tiden idag gick den upp igen. Hon slumrade lite i min famn, men hennes vanliga middagslur vid 12-tiden blev det inte mycket med, men NU har hon slocknat... i Julias säng... med "paddan".
 
 Alice sover med 'paddan' (Bild: min)
 
Nu hoppas vi att hon sover av sig lite feber, systrarna har stuckit iväg till grannbarnen och maken fortsätter riva i Elsas rum och jag tar väl itu med städningen.
 
/ S.
borås, borås djurpark, borås zoo,

Kommentera

Publiceras ej