Pionen blommar (Bild: min)
 
Första sommarlovsveckan har gått som en dans (för kidsen iaf, hur mommo mår lämnar vi utanför detta ;)). Kusinerna har fått leka (och bråka?) massor, vara med mommo...
 
Rabarberpaj (Bild: min)
 
... äta rabarberpaj, bli skällda på, få belöningar, bli myggbitna, vara vakna sent, fredagsmysa...
 
Igårkväll var Lilla E var jätteledsen för att hon och min E tjafsat och jag frågar Lilla E varför hon är SÅ hemskans ledsen. Då hulkar hon: "Jag är ledsen för att Elsa sa att du skulle bli arg på mig och jag var rädd att du inte vill vara min moster längre..." Finaste fina lillskrott! Mosters hjärta bara svämmade över.
 
Kusinerna (Bild: min)
 
Imorse packade syrran ihop sitt pick och pack och nu har de åkt hem för den här gången. Vi hoppas på och tror att vi ses snart igen!
 
Kusin T som kom i måndags har synts ganska lite och han åkte hem igår morse. Ses vi inte förr så ses vi ju på min födelsedag - hans bröllopsdag. Han gifter sig 11:e augusti och då åker vi såklart dit!
 
Jag avslutade arbetsveckan med att få monstermigrän (med mina mått mätt), igår i bilen på hemvägen, och hade varken migränmedicin eller nån vanlig värktablett i väskan! Hade så ont i huvudet igår att jag slocknade en stund. Idag har jag också grymt ont i huvudet och har försökt bota det med Voltaren, träning och choklad... tyvärr funkar inget! Jag får väl bara vänta ut det...
 
Idag blir det en slappedag hemma. Vi ska göra så lite som möjligt och njuta av att bara vara. Imorgon fyller maken år och det lär firas... rätt stillsamt. Han är inte killen som gillar firas eller fira så det blir nog bara kaffe och tårta i all enkelhet.
 
/ S.

Kommentera

Publiceras ej