Ibland är det bra att telefonsäljare spelar in samtalen. Idag tömde jag brevlådan och där låg ett tjockt bokpaket?! WTF?!! Öppnar och har visst fått nån j*vla kriminalroman (förövrigt en genre jag INTE läser) från Bonniers Bokklubb. Jag minns tydligt samtalet med säljaren där han tjatade och tjatade och tjatade... Jag försökte bli av med honom, men han var ensvisare än jag så till sist, efter att han bedyrat att jag INTE behöver komma ihåg att avbeställa nån månadsbok varje månad, sa jag: "Okej!".

Ringde ilsket upp till Bonniers Bokklubb och fick prata med nån som sa: "Då får jag lyssna på inspelningen." och efter en stund fnissade han till och sa: "Ja, det hörs ju tydlig att du säger att du inte vill ha gå med i nån klubb där det finns månadsbok för att du inte kommer komma ihåg att avbeställa dem... Och det hörs ju lika tydligt att säljaren säger att du inte ska behöva det heller." Säljaren sa till mig att det ENDA kravet var att jag skulle beställa tre böcker på ett år. Nu är jag iaf ute ur klubben och ska få en retursedel så jag kan skicka tillbaka Åsa Larssons "Till offer åt Molok".

Note to self: Nästa gång nån bokklubb ringer, släng på luren!

/ S.

Kommentera

Publiceras ej