Alice med ögoninflammation (Bild: min)


Igår (idag också) var jag hemma och VAB:ade med Alice som har fått ögoninflammation. Jag misstänker att hennes förkylning gått från näsa till ögon när hon gnussat snorbaskilusker i ögonen. Hemskt kladdigt är det särskilt när hon sovit. Imorse var hon helt igenmurad och bara skrek rätt ut för att hon inte fick upp ögonen.

Kusin Katti (och lille Eskil) kom på besök och vi rensade i rabatten, jag fick (äntligen!) tagit bort rosen och planterat ut 'blomma för dagen' istället, vi drack kaffe, njöt av solen och när ungarna kom hem från skolan moffade vi i oss jordgubbar med glass och grädde.

Jag tycker att vi har en yttepytterabatt, men den tar sin lilla tid ändå... och trots att Katti rensade ur en hel massa så finns där mängder kvar.


Alice älskar vattenlek (Bild: min)

 

Alice orkade leka ute även om näsa och ögon rann och Elsa var inte sen att hänga på.




Elsa hjälper till att vattna (Bild: min)


Trots att jag satt i solen från morgon till sen eftermiddag lyckades jag undvika att bränna mig. *kors i taket* Idag är jag också hemma med tultan och ska försöka ta tag i trädgården. På baksidan behöver det också rensas ogräs och så ska jag plantera ut ett par stackars små icke-skötta stockrosor som jag kommer bli mycket förvånad om de tar sig. Jag kommer säkert även att kasta ett öga på dopet (Estelles) på TV under dagen och jag hoppas få tid till vårdcentralen så Alice får nåt medel till ögonen. Resten av veckan har maken lovat VAB:a.

Nu, frukost och kaffe i solen.

/ S.

Kommentera

Publiceras ej