Jag tror inte vi haft så här fullspäckad helg nånsin! Känns passande nu när jag ska försöka att inte stressa. Och det är grymt svårt att undvika stress och att helt lägga allt på maken att göra och komma ihåg... Jag har ohyggligt svårt att släppa kontrollen och svårt att lita på att andra kan lika bra som jag. Och då har jag ändå en väldigt kapabel, smart och duktig (på alla sätt och vis) make som visst kan... Så, felet ligger inte alls hos honom utan enbart hos mig.
 
Nåväl, i fredags var jag och Julia nere i Allum och handlade nya kläder till gympan och till handbollen. Hon ville såklart ha Sävehof-kläder till handbollen.
 
Julia i nya handbollskläderna (Bild: min)
 
På lördag förmiddag hade Julia handboll i vanlig ordning. Sen klockan två skulle hon vara färdigpackad och lämnas på scoutgården för övernattning med scouterna. Elsa hade lekdejt med grannen.
 
På söndag morgon kom mamma och tog hand om Alice me'ns make, Elsa och jag åkte till Råhult och mötte upp med mängder med barn och föräldrar för en familjedag med Elsas scoutgrupp.
 
Matlagning pågår (Bild: min)
 
Ungarna (och en hel del föräldrar) fick leka av sig, gå poängpromenad (visa för föräldrarna hur mycket de lärt sig), föräldrarna hackade grönsaker och lagade mumsig mat på muurikka. Vi hade väldig tur med vädret för vi hade uppehåll under hela tiden, först när vi satte oss i bilen för att åka hem så öppnade sig himlen.
 
Sen åkte vi hem och duschade rökluktande Elsa. Jag hämtade Julia på scoutgården, åkte hem och hon fick byta om och sen lämnades de i kyrkan. Kören hade sitt första framträdande under gudstjänsten.
 
Försöka vila och inte stressa var det va? ... Jag som blir stressad bara av att skriva ett blogginlägg?
 
Jag har gett mig på ett nytt försök till att skapa lite mer ordning och reda i hemmet - en veckoplanering där det tydligt står varje dag vad som ska göras. Nu måste jag bara försöka komma ihåg att sätta mig på söndagar och skriva upp veckans alla måsten.
 
Ordning och reda? (Bild: min)
 
/ S.

Kommentera

Publiceras ej