Såklart att jag måste skriva en nyårslista precis som förra året och många år innan det.

 

1. Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Ja, jag sa upp mig.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2013?
Ja, flera små har tillkommit under 2013.
4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Ja... :(
5. Vilka länder besökte du?
Spanien.
6. Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Ja, bättre rutiner och en fungerande vardag.
7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
3:e december 2013 är för alltid etsat i hjärtat som ett sår som nog aldrig läker helt.
8. Vad var din största framgång 2013?
Att säga upp mig.
9. Största misstaget?
Att inte ha tagit till vara på tiden när jag hade chansen.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Tja, det har väl varit lite si och så med hälsan i år (med tanke på utbrändhet och Chiari). Dock tänker jag mig som frisk!
11. Bästa köpet?
Resan till Gran Canaria? 
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resan.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Barnen. 
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
'Bed on fire' med Ralf Gyllenhammar kanske? Spelas ofta i bilen om Elsa får välja. Jag har iofs inte så bra minne så om nåt år minns jag nog inte att låten var från 2013? 
15. Var du gladare eller ledsnare 2013 jämfört med tidigare år?
Jag tror jag varit ledsnare.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.
18. Hur tillbringade du julen 2013?
Hemma hos oss med närmaste familjen.
19. Blev du kär under 2013?
Nej.
20. Favorittidning?
PT?
21. Favoritprogram på TV?
Downton Abbey
22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nej.
23. Bästa boken du läste 2013?
'En man som heter Ove'.
24. Största musikaliska upptäckten?
Kommer inte på nån. :/ 
25. Något du önskade dig och fick?
Ja, resan till Gran Canaria t.ex.
26. Något du önskade dig men inte fick?
Ja, att Maria skulle kickat cancern i skrevet och levt tills hon var minst 100!
27. Årets bästa film?
Kommer inte på vad/om jag sett nåt på bio i år. Hemma i soffan har jag sett många filmer, men kommer inte på nån som var riktigt bra... 
28. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag var hemma, sen skulle vi flyga luftballong, men det var så uselt väder att det ställdes in.
29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja-a.
30. Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner. *hjärta*

 

/ S.

Kommentera

Publiceras ej