*hämtar treåringen på förskolan*

Treåringen: "Ja vill till eka."
Jag: "Vill du till Ica?"
Treåringen: "Ja."
Jag: "Vi behöver inget från Ica idag."
Treåringen: "Men ja vill till eka."
Jag: "Fast jag har inte plånboken med mig heller så vi får ta Ica en annan dag."
Treåringen: "Vi ska till eka."
Jag: "Nej, men jag har inga pengar med mig gumman."
Treåringen: "Men jag vill inte hem!!!! Ja vill till eka!"

Det slutade med att jag hämtade plånboken och så åkte vi till Ica. Vem som bestämmer i den här familjen? Ja, inte är det jag? 
 
*lite senare*
 
Pappan: "Jag hörde att ni var på Ica?"
Treåringen: "Nää... Vi va inte på eka."
Jag: "Men det var vi ju! Du fick åka kundvagn..."
Treåringen: "Men de va ju inte eka... De va ju affäjen!"

Så nu är frågan - vaff*n är "eka"/Ica för henne då?! Ja, ja... det blev ju bra ändå även om vi visst inte åkte dit hon ville.
 
*dagens efter*
 
Mysteriet löst... Vad tösa ville var inte till Ica, inte åka i en eka eller ens besöka IKEA... Hon ville FIKA!
 
*phew*
 

Kommentera

Publiceras ej