"Klämde hjärnan" nyss... Jag vet inte om jag beskrivit det här i bloggen innan, men det känns ungefär som att bita sig i tungan... fast det sker i nacken/bakhuvudet och samtidigt "smäller" det till i pannan och det blixtrar framför ögonen och gör ONT!
 
Att jag råkar klämma hjärnan sker när jag gör vissa rörelser, ofta när jag tittar upp... men det kan även hända när jag drar bak huvudet eller drar in hakan... Det låter ju helt knas när jag försöker beskriva, men det där med att "dra in hakan" är t.ex. en av de rörelser jag fick från sjukgymnasten när jag klagade på nackont för nåt år sen... 
 
Ont gör det, som sagt, och det känns en kort stund som om hjärnan ska explodera och/eller ögonen poppa ur huvudet... Sen går det värsta över rätt fort, men kvar blir huvudvärken och en känsla av att jag är helt mosig i huvudet.
 
Nåväl, nu klämde jag hjärnan och kom genast att tänka på neurooftamologen som sa till mig att min Chiari inte ger mig några symptom eller besvär. Nähä? Så det måste vara inbillningssjukan som biter mig i bakhuvudet? Den där neurooftamologen skulle jag gett en kick i arslet!
 
/ S.
ACM, chiari, chiari malformation, cm, cms, neurooftamolog,

Kommentera

Publiceras ej