Den ständiga kampen med den envetna, trotsiga, fyraåringen ger mig (fler!) gråa hår. Ikväll var det valet av pyjamas som fick henne och mig att hamna i "bråk".

Fyraåringen: "Jag vill ha den blå med hunden."
Jag: "Den är i tvätten för den blev kissig imorse."
Fyraåringen: "Men jag vill ha den."
Jag: "Fast du kan inte ha den eftersom den ligger blöt i tvätten."
Fyraåringen: "Jag VILL ha den."
Jag: "Jag kan tvätta den så den är ren imorgon kväll, men nu är den ju blöt av kiss."
Fyraåringen: "Jag VILL ha den!!"
Jag: "Men du kan ju inte ha den eftersom den är blöt."
Fyraåringen: "Joooo! Jag VILL ha den NU!"
*vi fortsätter i samma stil en längre (!) stund där jag försöker förklara att en annan pyjamas är ett bättre val... till slut ger jag upp *
Jag: "Okej!"
*går in i tvättrummet, rotar fram den, blöter ner den rejält under kranen och går ut och drar på den på lillan som inte säger ett ljud, tar sin vällingflaska och går och lägger sig i soffan och dricker välling*
.
.
.
.
*lite senare*
Fyraåringen: "Nu kan jag ta en annan pyjamas."
Jag: "Okej."
*byter till en torr pyjamas på tösa*
Fyraåringen: "Och nu är soffan blöt."

*suck*

Kommentera

Publiceras ej