*vid frukostbordet*
Nioåringen: "Jag önskar det var julafton."
Jag: "Jasså? Häromdagen ville du ju att det skulle vara sommar."
Nioåringen: "Jag vill att det ska vara jul så jag får presenter."
.
.
.
*lite senare*
Nioåringen: "Mamma, vet du vaaad?!"
Jag: "Nä, vaddå?"
Nioåringen: "På skolbiblioteket har de bara EN Pokemonbok!! Bara EN! Och det är jättelång kö på den."
Jag: "Jaha... vad är det för Pokemonbok då? Som en serietidning?"
Nioåringen: "Näää... det är en bok full med saker om Pokemon... man kan läsa om dem och se hur de utvecklar sig."
Jag: "Vecklar de ut sig?"
Nioåringen: "Men åååh... Nä... typ whowhat* utvecklar sig till whatwhat* och thiswhat* utvecklar sig till thatwhat*..."
Jag: "Okej..."
Nioåringen: "Du fattar ingenting?"
Jag: "Nä... jag gör ju inte det."

Jaha... då börjar jakten på Pokemonprylar till julklapp?

*hon sa Pokemonnamn, men jag hängde liksom inte med. ^^

Elsa,

Kommentera

Publiceras ej