Det här året har gått otroligt fort och ändå har så mycket hänt?

Januari:
Var på Disney on Ice med ungarna. Var på återbesök hos öron-näsa-hals-läkare och konstaterade att jag hör lika bra/illa som innan så det har inte blivit sämre iaf. Vi fick äntligen tummen ur att beställa en ny soffa. Vi köpte ett kök till sommarstugan.

 
Februari:
Februarilovet var vi lediga och var på Lek&Buslandet, hos tandläkaren (Julia fick tre tänder utdragna) och på bio. Pappan tog tag i att renovera Julias rum (hennes rum blev färdigt i december. så kan det gå när man köper en sommarstuga som tar hela pappans renoveringsork och mamman har ont i knäet). 
 

 
Mars:
Nya soffan flyttade in. Vi rockade sockorna med resten av landet Julia blev 11 år gammal och firades med familjekalas och kompisarna tog hon med till Donken och på bio och såg Askungen.

 
 
April:
Månaden började med att Julia skar av sig vänster fingertopp under en utflykt med scouterna 1/4. Påsklovet var vi hemma lediga och Julias finger hade tid att läka. Fingret krävde omläggning på sjukhuset ett par gånger under april månad. Maken var på sommarstugan och målade och fick upp köksskåp. Jag och systrarna var och såg Kristina från Duvemåla på Operan. Elsa var och kollade synen och fick läsglasögon. 


 
Maj:
Maken och pappa fick upp diskbänk och dragit in vattnet! Sån skillnad att kunna diska inne istället för ute. :D Jag hade så ont i knäet så jag, som skulle riva tapet och kanske även hinna måla väggarna, var nog mest i vägen under fixarhelgen. Träffade läkare ang. knäet.
 
 

Juni:
Skolavslutning och barnen har hela långa sommarlovet ledigt. Ettan och tvåan börjar ledigheten med ridläger. Jag var på Frölunda sjukhus och röntgade knäet. Vi firar midsommar på stugan och ungarna badar!!! Brr... Ettan och tvåan är på scoutläger i Lysekil. 
 
 
 
 

Juli:
Jag fick veta att jag har artros i knäet och att remiss skickats till ortoped (det skulle dröja till slutet av november innan jag fick träffa ortoped eftersom remissen hamnade på villovägar). Ettan och tvåan får följa med faster K och kusinerna till Makedonien i drygt två veckor. Maken och jag lämnar trean med mormor och tar en liten roadtrip. 
 
 
Augusti:
Äntligen kommer sommaren! Vi är på sommarstugan så mycket vi kan och barnen badar varje dag, ibland flera gånger per dag och t.o.m. jag vågar mig i sjön. Jag fyller år och det firar vi på stugan. Ettan och tvåan börjar i fyran och femman. Ettan åker på körläger till Stockholm.

(Bild: mormor A)

 
 
September:
Elsa blir 10 år och firas hemma med familje-/släktkalas och med kompisarna har hon badkalas på Vattenpalatset i Lerum. Alice blir fem år. Vi avslutar månaden med en fantastiskt härlig vecka på Gran Canaria med syster, syskonbarn, morfar och A. 

 
 
Oktober:
Sjukskriven i två veckor för knäet. Får tabletter som funkar sådär och och krycka att stödja mig på. Börjar gå hos sjukgymnast.
 
 

November:
Vi är utan drickbart kranvatten i Partille kommun och måste koka vårt dricksvatten. Jag får ÄNTLIGEN träffa en ortoped som ger mig nya piller och en kortisinsporuta i knäet. Gick från att ha haft så ont att jag inte kunnat sova och ibland börjat grina av smärtan till knappt nåt ont alls tack vare en liten spruta. Helt underbart!
 
 

December:
Jag lyckas få tag i fyra biljetter till Adeles konsert i april! Wiiiie! Utöver det ;) fullspäckat som vanligt med pynt, pyssel och massor av julbak. Lucia på Alices förskola, Julia går i femman så de står för skolans Luciaframträdande och Elsa som går i fyran har skolans julspel. På barnens julklappsönskelistor i år står: Xbox one, iPhone 6 s, vloggkamera, iPad mini och Alice har kryssat för nästan allt i varje katalog som kommit från leksaksaffärerna. Vi firar julen hos oss i vanlig ordning, på annandagen hade vi familjen Onemountain och Eila (hon som fått ge namn åt att gå och bajsa mitt i ett samtal) på julmatsrestmiddag och även nyårsafton kommer firas hos oss med "finmiddag" som visst är tradition enligt systersonen. ^^

 


 
 
(Bild: @iameaa)
 
Året som gått:
Vad kommer jag minnas? Antagligen att vi var mycket på stugan, att barnen hade ett långt och händelserikt sommarlov, bilresan jag och maken var iväg på, GranCanresan... Vad hoppas jag glömma? Att jag hade så inotta ont i knäet. Julias fingerskada... Jag har rätt lätt att glömma det tråkiga sakerna. Jag hade glömt att ta med både ont knä och avskuret finger om det inte var för att jag satt och bläddrade genom instagramfoton för att försöka komma ihåg vad som hänt 2015. :D Vad önskar jag av 2016? Så lite tråkigheter som möjligt och minst lika mycket roligheter som 2015. 

Tack alla som delat 2015 med oss. 

Gott nytt år! 

/ S. 
Elsa, Julia, alice, årskrönika,

Kommentera

Publiceras ej