Träffade läkare idag och brast nästan i gråt när jag skulle förklara hur ont jag har och att jag bara vill få sova på nätterna. 
 
Hen skrev ut smärtstillande. Sen frågade hen varför jag inte har kryckor. "Men jag har ju inte fått träffa nån läkare... vem skulle sagt åt mig att använda kryckor då?"
 
Hen tyckte att det var bedrövligt att det tagit sån tid och att jag inte fått nån hjälp. 
 
Hen ordinerade smärtstillande, vila och kryckor för att inte felbelasta höften (som jag redan fått ont i tillsammans med även vänsterknät).
 
"Ska du inte vara hemma en vecka eller två och vila då?" tyckte hen. "Nä, jag behöver inte vara hemma från jobbet, jag behöver sova på nätterna."
 
Hen sjukskrev mig i två veckor.
 
Imorgon ringer jag sjukgymnast.
 
/ S.
 
 
artros, läkare, medicin, sjuk, sjukgymnast, sjukskrivning,

Kommentera

Publiceras ej