Idag är en dålig dag. 😩 Jag känner viss hopplöshet efter träffen med neurooftalmologen igår. "Du behöver progressiva glas" och i nästa mening "Gå och köp 30 kronors läsglasögon på Clas Ohlson"?!


Och som grädde på moset fick jag #migrän efter undersökningen (vilket jag visste redan innan... att anstränga ögonen och få lampor lysta i ögonen ger helt säkert migrän) så idag har jag vidrig huvudvärk. 🤕

Jag har dock fått tips från en 'fellow Chiarian' som är optiker att jag ska be optikern skicka en remiss till en ortoptist.

Det blir säkert bra... och allt löser sig... + allt annat positivt dravel... men exakt just nu med en sprängande huvudvärk så är det svårt att vara glättig och lättsam.

/ S.

ACM, Arnold Chiari Malformation, Chiari, Chiari malformation, neurooftalmolog,

Kommentera

Publiceras ej