I väntrummet

Idag hade jag träff med neurokirurgen Dr. F.A. Jag måste ju erkänna att jag inte såg fram emot mötet efter att ha haft ett dåligt neurokirurgmöte för tre år sen. Jag gick nog in med väldigt låg förväntan och gissade att han liksom tidigare neurokirurg skulle propsa på dekompressionsoperationen utan diskussion om andra alternativ, men så fel jag hade! 

F.A. resonerade precis så som jag också resonerat att det inte är otvetydligt att mina symptom beror enbart på Chriari och att min nedsjunkning av lillhjärnan inte är så stor att det säkert hjälper med en dekompressionsoperation. Yay!

YAY för att han undersökte mig, YAY för att han tog tid och visade och förklarade, YAY för att han inte bara ville ta till kniven, YAY för att han lyssnade på vad jag sa...

F.A. skickar remiss till neurooftalmologen (kan jag hoppas på annan än det puckot jag träffade sist?) igen och till röntgen för nya MR-bilder (shoot me! får ångest av tanken att åka in i det där j*vla röret igen) och så ska vi ses igen efter det.

Ja, det kanske slutar med en dekompressionsoperation ändå... MEN jag vill gärna att alla läkare ska vara överens om att Chiari är boven innan man sätter kniven i mig.

/ S.
Arnold Chiari Malformation, Chiari, Chiari malformation, Huvudvärk, neurokirurg, neurooftalmolog, sahlgrenska,

Kommentera

Publiceras ej