I väntan på att få ordning på huvudet har jag (i september) bett optikern skicka remiss till ortoptist för att se om en sådan kanske kan hjälpa nåt med dubbelseendet (som jag tycker blir värre och med den huvudvärken).

Idag ringde jag Mölndal och får höra att väntetiden är ca 16 månader. "16 månader?!" utbrast jag "Ja, men du har ju redan väntat rätt länge så... Ja... det är ju bara 9-10 månader kvar." Öööh... okej...

Jag trodde i min enfald att jag skulle hinna träffa ortoptist innan jag ska träffa neurokirurgen igen... och det kanske jag gör för där har det ju också visat sig vara längre väntetid än jag först fick besked om. Neurokirurgen svarade: "Nån månad, kanske ett halvår." på min fråga om hur länge jag skulle behöva vänta. Nu har jag varit i kontakt med andra som väntar på samma operation (samma sjukhus, samma neurokirurg) som väntat i över ett år.

Tänka sig att jag för ett år sen trodde jag skulle vara tillbaka på jobbet efter sommaren. Ja, det kommer jag säkert vara... men efter vilken sommar?

/ S.

Arnold Chiari Malformation, Chiari, Diplopi, Dubbelseende, ortoptist,

Kommentera

Publiceras ej