Jag har läst och sett och hört om den "nya trenden" med målarböcker för vuxna, men inte kommit mig för att köpa någon. Jag har bläddrat i flera, men många är lite 'mandala'-aktiga och mandalamönstret ger mig tyvärr migrän... men häromdagen bläddrade jag i några och köpte mig en. 


Jag skulle bara kika lite i den när jag kom hem med den.... 

 
... och ca två timmar senare hade jag färglagt första sidan. :) Otroligt lätt att glömma bort sig så nog är det avkopplande alltid!

 
Första sidan färglade jag med barnens pennor som fanns i burken i köket. Insåg att jag behöver fler pennor så jag rotade fram min gamla 'Jolly'-låda som stod och samlade damm på hyllan ovanför pysselbordet.

 
Det var länge sen jag satt vid pysselbordet. Det har mest blivit ungarnas målar-/rithörn efter att jag tappade ork/intresset för kortpyssel. Nu kanske jag kommer sitta där igen?

/ S.
avkoppling, hobby, målarbok, målarbok för vuxna,

Kommentera

Publiceras ej