Kusinerna i plaskpoolen (Bild: min)
 
Säga vad man vill om sol och värme (varken jag eller maken är särskilt överförtjusta i hetta), men visst är det kul för barnen att äntligen få lite 'riktig' sommar?!
 
Igår kom svägerskan över med kusinerna och inte långt efter att de dök upp ville kidsen i 'poolen' sen fick vi knappt upp dem därifrån. Svärmor och svärfar kom också på besök, lagom till middagen, och alla moffade glatt i sig grillad fläskfilé och/eller kyckling med pasta, sallad och svärmors nybakta bröd.
 
Syrran ringde nyss och snart är det kusinbesök igen, jag misstänker att poolen kommer fyllas idag också? Maken och jag har "roat" oss med trädgårdsarbete (klippt gräs och häck) idag tills det blev olidligt varmt... blev lite sugen på ett dopp i baljan själv (Susanna i badet).
 
Alice är fortfarande febrig och grymt klängig (jätteroligt med stekhet unge i famnen i den här värmen), men man kan ju inte annat än gosa med skruttan när hon gnyr: "Mammaa..." och vill upp i famnen.
 
Nu ska jag packa in mig i (den stekheta) bilen och hämta syrran och hennes kids vid Delsjömotet.
 
/ S.

Kommentera

Publiceras ej