Jag har inte glömt bort bloggen... eller bloggandet, men det är grymt mycket just nu.
 
 
Midsommarhelgen firades, traditionsenligt, "på landet" (hemma hos moster M och hennes gubbe S). Jag, mamma och kidsen åkte upp i torsdags efter halvdag på jobbet och på kvällen kom maken upp med min syster A.
 
Vi tittade på fotboll, drack öl (och Lonkero), plockade blommor, kusin K pimpade midsommarstången, bastade, spelade Skip-Bo och M & S bakade farligt goda ciabattabröd som vi moffade i oss hela helgen (jag har nog gått upp åtta kilo tror jag)...
 
Helgens bästa citat är nog: "Det är fullt förståeligt om hanspindlar är homosexuella!"
 
På jobbet är det mycket nu! A och H har gått på semester så det blir mer över till oss andra. Najs att ha mycket att göra, men jobbigt när jag inte hinner med allt jag vill och borde. Jag börjar längta efter semester nu.
 
 
Igår hade stora tjejerna sista dagen på fritids och började sitt sommarlov med besök på Universeum med mommo, moster E och kusinerna. Alice börjar sitt sommarlov idag. Jag var uppe långt före tuppen och pysslade (tvingade upp Alice och "stämplade" hjärtan på korten med Alice tumme :)) tackkort till förskolepersonalen och så hade vi köpt presentkort på Bokia så de kan köpa sig varsin sommarpocket att njuta av när de har ledigt.
 
 
Igår kom även kusin T på besök, hämtade upp honom från flyget efter att jag hade dumpat de stora kidsen till mamma. Alltid lika trevligt att träffa honom... fast jag vet inte hur mycket jag kommer se honom iom att han är här mer för business än pleasure.
 
Nu ska snart kidsen, kusinerna och syrran dimpa in och så ska de vara här resten av (arbets?)veckan och mommo ska se efter alla barnbarnen hos oss. Lycka till!
 
/ S.

Kommentera

Publiceras ej