Så var den långa helgen snart över, men sicken skön helg?!


Elsa & Julia 20120518 (Bild: min)


Vi lämnade de två stora i skogen utanför Gråbo i fredags morse och när vi kom hem och minstingen somnat passade mamman och pappan på att... STÄDA! Ungarnas rum tog vi tag i, städade och rensade och efter att vi även tagit rummen på entréplan så hade vi en stor svart sopsäck med skräp som åkte ut.



Kusinerna på IKEA (Bild: min)


Igår kom lillalillasyrran med lillasyrrans barn och eftersom maken fick sällskap av lillalillasyrrans ex (exex?) så tog Anna och jag kidsen och åkte till IKEA. Syskonbarnen dumpade vi i "Småland" och gick och handlade gardiner. Igår fick jag till sist HELT nog (jag har fått nog flera ggr, men igår rann det till sist över helt) efter att ha vaknat klockan fyra på morgonen och inte kunde somna om för att solen stekte rätt in på mig. Jag krävde att maken skulle sätta upp hissgardinen som jag införskaffat för tre veckor sen och när vi öppnade den så var den för kort?! :O Nå, nu blev vi iaf med riktigt tjocka enna jä-lar till gardiner så vi fick sova ut imorse iaf. På eftermiddagen åkte jag och hämtade upp två mycket glada och nöjda scouttjejer och åkte hem till de väntande kusinerna.



Alice på cykeln (Bild: min)


Idag hade jag precis fått minstingen att somna och hade tänkt trampa bort en timme på min crosstrainer när Anna kom. Så, crosstrainandet fick bytas ut mot det mer sällskapliga ogräsrensandet. Vi rensade ogräs och klippte gräs och fick faktiskt trädgården att se aningen mer trädgårdig ut. Jag hittade även en hel massa rabarber och måste erkänna att jag känner mig som ett fån... för jag har ingen aning om hur man gör me't (ja, jag vet att man kan göra paj och kräm... men NÄR ska den plcokas? HUR ska den se ut? Hur MYCKET av den kan man äta? Ska den skalas?). Julia hade kalas att gå på så jag och hon cyklade dit och sen när hon skulle hämtas cyklade Elsa med och Alice fick också följa med. Alice bara tokälskar att 'cykla'. Fick hon välja skulle vi vara ute HELA tiden. "Schyschaa!" (cykla) kräver hon oavsett väder och vind. Cykeln känns som ett otroligt bra köp (trots att treans växel trilskas ;))! *hjärta* min cykel.

Hoppas alla haft en skön kristi-flygare-helg!

Imorgon vankas VAB för Alice har ögoninflammation... vem som måste stanna hemma får vi nog slå tärning om?

Nu ska jag njuta av det sista av den här helgen med en kopp kaffe i solen.

/ S.

Kommentera

Publiceras ej