Vårdcentralen (Bild: min)
 
Imorse ringde läkaren och hade fått resultatet av blod- och urinprov. "Ja, det låter ju konstigt att säga:' tyvärr så hittades inget fel'." sa hon. Enligt henne hade de testat "allt" (blodsocker, järn och järndepåer, lever-/njurvärden, ämnesomsättning, sköldkörteln, B12, vita blodkroppar, röda blodplättar...) och ALLT utan anmärkning. Och det är ju onekligen gott att vara frisk, men det hade varit skönt att veta vad tröttman beror på. Tyvärr blir jag ju inte automagiskt piggare av att få bra på testerna. :/
 
Jag föreslog att vi ändå skulle kolla borrelia (som hon avfärdade vid mitt besök hos henne förra veckan) och läkaren sa: "Kunden har alltid rätt... så självklart kollar vi det också då.". Härligt att slippa tjata och att hon också verkar inställd på att hitta "felet", inte bara släppa det. Så, jag packade på mig och lillan kläderna och åkte ner till blodsugaren och lämnade ett rör till med blod. Får se när reslutatet kommer. Mest troligt är väl att det inte är borrelia och tyvärr är ju borreliatestet inte tillförlitligt (man kan alltså bära på borrelia även om provet ger negativt resultat), men, men... vi får se. Vetesjutton vad som testas sen om även det resultatet är utan anmärkning...?

Fy så trött jag är...! *gäsp*
 
/ S.

Kommentera

Publiceras ej