Igår hade jag minstingen hemma och de övriga kidsen (mina två + en kompis) kom hem direkt efter skolan. Vi kastade i oss lite mellis, packade picknickväskan och räjsade iväg till Botaniska för att hinna lukta på svinröven innan växthuset stängde. Vi kom dit med ca 10 minuter på oss, men det räckte.
 
Barnen luktar på svinröven (Bild: min)
 
Sen roade vi oss med promenad, lek, picknick och avslutade Botaniskabesöket med glass.
 
Alice leker (Bild: mommos)
 
Elsa har redan tidigare sagt att hon inte vill delta i (dagens) vårcup i handbollen (och handbollslägret i juni) och igår fick hon ett gråt- och arganfall över detta. Efter ett långt snack om laganda, påminnelse om att jag OK:at att hon slutar i handbollen om hon verkligen vill (men EFTER cup och läger som vi redan anmält henne till) och en hel del pepp så lovade hon hänga med idag och göra sitt bästa... Hon hade TOKSKOJ! Dagens handbollscup (tre matcher a 15 min + heja på storasyrran som också spelade) tyckte hon var jätterolig och efteråt sa hon att hon absolut vill med på lägret. Ibland vet mammor bäst? ;)
 
Elsa kollar på Julias match (Bild: min)
 
Efter handbollscupen gick vi och shoppade lite kläder... egentligen var vi på jakt efter nya "onepiece", men det verkar inte vara säsong för det.
 
Nu är jag helt slut. Småstress på morgonen, ett par timmar i stimmig idrottshall och Allumshopping under lönehelg är tillräckligt för att knocka mig. Jag har kört hem mamma (som tog Alice med sig) och nu ska jag däcka i soffan och ladda inför imorgon - heldag på Liseberg!
 
Vi får la se hur trött den här mamman är imorgon kväll? ;)
 
/ S.
botaniska, handboll, sävehof,

Kommentera

Publiceras ej