Ringer vårdcentralen

Jag: "Ja, jag ringer för att jag skulle få återkoppling igår gällande en remiss som verkar vara försvunnen."
Hen i telefon: "Heter du Anna?"
Jag: SUCK! "Nä, jag heter inte Anna."
Hen i telefon: "Då tar vi personnumret."
Jag: "XXXXXX-XXXX"
Hen i telefon: "Då ska vi se... det står inget om det." 
Jag: *rabblar allt som hänt sen i maj - IGEN*
Hen i telefon: "Jag förstår att det är jobbigt för dig."
Jag: "Ja, det är något frustrerande att behöva upprepa samma sak varje dag och att det ska vara så svårt att ordna en ny remiss om den gamla försvunnit på vägen"
Hen i telefon: "Jag förstår det, men det finns en notering om att en remiss ska ha skickats igår till Ortopeden på Sahlgrenska."
Jag: "Jaha? Okej... så nu är remissen INTE skickad till protesteamet eller till Lundby eller Mölndal utan Sahlgrenska den här gången?"
Hen i telefon: "Ja, det verkar så."
Jag: "Okej, då hoppas vi att den kommer fram nu då och att det händer nåt i det här ärendet. Jag avvaktar ett par dagar till och kollar med Sahlgrenska i nästa vecka så de fått remissen."
Hen i telefon: "Ja, gör det."

Remissen skickades först till Ortopeden på Lundby sjukhus som avvisade den, sen skickades den till Ortopeden på Mölndals sjukhus som också avvisade den.... Nu är remissen alltså skickad till Ortopeden på Sahlgrenska sjukhuset... Hur stor är risken att de också avvisar remissen? 

Fortsättning följer... 
 
/ S.
artros, vårdcentralen,

Kommentera

Publiceras ej