(Bild: healthcare.siemens.com)
 
Efter att ha haft sån ångest inför datortomografin och det gick som en dans så hade jag gaskat upp mig inför dagens magnetröntgen. Hur illa kan det vara liksom? Jag kommer in, lägger mig, får på mig hörlurar och sen kommer hon med mockajängen (se bild) och knäpper i den så att huvudet sitter fast! Jag fick PANIK!!! Hon släpper loss mig och försöker lugna (?) mig med att jag förklara att kommer sitta fast i drygt 30 minuter OCH ska även ha en "bur" över ansiktet???! INTE! Tack och hej!
 
Önskar jag var sådär lugn och glad som hon på bilden... Men inte jag inte. Nä, jag stormade ut med tårarna sprutande och sen grinade jag hela vägen hem. Sån är jag.
 
Jag gick med på att ge det ett försök till och att jag då får lugnande. Jag misstänker dock att det också kommer gå åt pipsvängen, men jag gick med på't bara för att komma därifrån.
 
Jag TROR iofs att hade hon daltat lite med mig dvs. gett mig mer tid och förberett mig lite så hade jag KANSKE fixat röntgen, men så här...? Nope! Inte en chans!
 
/ S.
MRI, datortomografi, magnetröntgen, röntgen,

Kommentera

Publiceras ej